Komunikat bezpieczeństwa!
2024-01-26
Ostrzegamy przed oszustami, którzy próbują wyłudzić Twoje dane poufne dzwoniąc na Twój numer telefonu, bądź wykorzystując do tego linki przesłane w wiadomościach email lub sms. Przestępcy dzwonią pod pretekstem anulowania transakcji, zaciągnięcia kredytu lub innej operacji bankowej.
Bank lub pracownik Banku nigdy nie dzwoni jak również nie wysyła e-maili wymagających podania loginu, hasła dostępu, czy haseł jednorazowych (kodów SMS). Nie są również wysyłane linki do strony logowania Banku oraz wszelkich innych stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych Klientów.
Przykłady fałszywych wiadomości email z linkiem:
Przykłady fałszywych wiadomości sms z linkiem:
Bardzo prosimy aby pamiętać:
- Nigdy nie wolno podawać osobie po drugiej stronie słuchawki informacji, które powinna już mieć. Na przykład, jeśli zadzwoni do Ciebie bank, nie będzie pytał o numer konta.
- Jeśli wydaje się, że rozmowa telefoniczna jest atakiem należy się rozłączyć.
- Nigdy nie podawaj osobom trzecim hasła dostępu ani haseł jednorazowych (kodów autoryzujących SMS) w jakikolwiek sposób (ustnie, telefonicznie, mailowo, czy za pośrednictwem komunikatorów np. Messanger lub innych serwisów).
- Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej oraz nie podawaj danych karty korzystając z podesłanych linków.
- Nigdy nie otwieraj linków pochodzących z niewiadomego źródła.
- Zwróć uwagę na domenę, czy pełna nazwa jest prawidłowa, a nie tylko fragment.
- Zwróć uwagę na poprawność językową wiadomości.
Bądź czujny! A jeśli podałeś jakiekolwiek dane poufne po kliknięciu w link, bądź telefonicznie skontaktuj się z naszym bankiem, aby zastrzec kartę lub zablokować dostęp do bankowości internetowej.