Bank Spółdzielczy w Biszczy, 23-425 Biszcza

mojeID

 mojeID


 mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

 Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.). Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/ Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Czym jest mojeID?

 mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.  mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Możliwości oferowane przez mojeID:

  • Potwierdzenie tożsamości - W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania 
  • Logowanie do istniejącego konta 
  • Autoryzacja operacji

Korzyści:

  • Łatwiejszy dostęp - Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług. 
  • Bezpieczeństwo - Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi. 
  • Użyteczność - Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne. 
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne 

Zastosowanie:

  • Usługi publiczne - Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych) 
  • e-Commerce - Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy 
  • Energetyka - Rejestracja wniosku/formularza, Przedłużenie umowy, Dostęp do portalu klienta 
  • Medycyna - Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych, Zakup leków przez internet 
  • Media - Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo, opłacanie abonamentu 
  • Ubezpieczenia - Sprzedaż polisy przez internet, odnowienie polisy (Direct) 

mojeID w pytaniach i odpowiedziach:


1. Co to jest mojeID?

  • mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. 

2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

  • Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości. 

3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?

  • Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów. Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie. 

4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

  • Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość. 

5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

  • Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową ? dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku. 

 

< Wstecz<< Powrót do strony głównej

[ibs]